anasayfa   I   e-bulten   I    

 
 
 
 

Hakkımızda   I   Sergiler   I   Koleksiyon   I   Etkinlikler   I   Sabancı Eğitim   I   Ziyaret   I   İletişim

 
  1   2   3   4   5  
 
 
 
 

 

  Haberler

  Müzemize verilen mükemmellik sertifikası

  Türkiye İhracatçılar Meclisi Toplantısı

  8 Mart Dünya Kadınlar Günü

  Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi ve Dilek Sabancı Sanat Galerisi Personeline İngilizce Eğitim Kursu

  Batının Gözüyle Doğu Fotoğrafları Sergisi Çocuklara ve Yetişkinlere Yönelik Eğitim Programı

  “Batının Gözüyle Doğu Fotoğrafları Sergisi”

  AB Türkiye Delegasyon Başkanı Ripert Müzemizdeydi

  "Mardin'de Bir Oryantalist;Marius Bauer" Resim Sergisi çocuklara eğitim programı

  Marius Bauer

  Mardin-Yalımköy Beldesinde uygulanacak Yaz Okulu Projesi açılış toplantısına ev sahipliği yaptık

  Başbakan Yardımcısı Bekir BOZDAĞ Müzemizi Ziyaret Etti

  Murathan Mungan Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi'nde

  John Somers , Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi’nde Süreçsel Drama Eğitimi Verecek

  Mardin Geleneksel Sokak Sanatları Festivalı

  Tiyatro Atölye Çalışması

  23 Okul 1840 Öğrenci

  23 Okul 1840 Öğrenci

  Seyreyle... Ara Güler Mardin'de

  Seyreyle... Ara Güler Mardin'de

  Değişim ve Barış için 100 Bin Şair Mardin'de

  Barış'a Şiirli katkı için ünlü şair ve yazarlar Müzemiz'de

 

 

 John Somers , Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi’nde Süreçsel Drama Eğitimi Verecek

Çalışmaları uluslararası alanda önemli bir yere sahip ve bu alanda birçok kitabı bulunan İngiltere Exeter Üniversitesi'nden John Somers, Mardin'de 9-11 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek "Süreçsel Drama" konulu atölye çalışmasını Mardin Sakıp Sabancı Kent Müzesi ve Dilek Sabancı Sanat Galerisi’nde gerçekleştirecek.

Çalışmaları uluslararası alanda önemli bir yere sahip ve bu alanda birçok kitabı bulunan İngiltere Exeter Üniversitesi'nden John Somers, Mardin'de 9-11 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek "Süreçsel Drama" konulu atölye çalışmasında eğitimcilerle buluşacak. 

Proje yöneticisi Nurhan Öktem, bu kavramı tek bir çalışmadan oluşmayan ve zamana yayılan, probleme dayalı ve öğretim odaklı drama çalışması biçiminde tanımlayabildiklerini belirterek, "Süreçsel drama kavramının farklı bir yaklaşım olarak nitelendirilmesinin nedeni, boncuk taneleri gibi ilişkili ama kendi içinde bağımsız ve anlamlı bir yapıdan oluşan drama oturumlarının bir araya gelmesinden oluşması, çoğunlukla bir ön-metin ile başlaması ve mutlaka öğrenme ve öğretme sürecine odaklanmasıdır. Bu yaklaşım çocukların birçok olayı gerçek hayatta yaşamasını beklemek yerine kurgusal ortamlarda gerçek yaşantılar geçirmelerini sağlayarak, onlara deneyim zenginliği kazanma fırsatı vermektedir. Çocuklar için dünyayı ve olayları daha basit ve anlaşılır kılmaya çalışmaktadır. Bir olayı diğerleriyle karşılaştırmayı, belki de başka yerlerde ve zamanlarda başka insanların başına gelen olaylara o anda gerçekten meydana gelmediğini bilmenin rahatlığı içerisinde bakmayı mümkün kılmasıdır. Bununla birlikte, drama da gerçekmiş gibi yaşanmaktadır. Çünkü drama, gerçek hayatta kullandığımız kuralların aynısını kullanır. İnsan eğitiminde çok önemli bir yeri olan bu aracın çocuklarımız ve gençlerimizin eğitim-öğretim sürecinde yararlanmalarını sağlamak ve aynı zamanda kişilik gelişimlerine ve yaşama hazırlanmalarına katkıda bulunmak amacıyla başlatmış bulunduğumuz aktiviteler zinciri, boncuk taneleri gibi anlamlı bir bütünü oluşturarak yolculuğuna devam edecektir. Başka başka boncuk tanelerinde buluşmak üzere" dedi. 

 

Copyright © 2011 Mardin Sabancı Müzesi.Telif Hakları Mardin Sabancı Müzesi' ne aittir.